Een lange, indrukwekkende eerste dag - Reisverslag uit Bethlehem, Palestina van chrisenruby - WaarBenJij.nu Een lange, indrukwekkende eerste dag - Reisverslag uit Bethlehem, Palestina van chrisenruby - WaarBenJij.nu

Een lange, indrukwekkende eerste dag

Door: Chris

15 September 2013 | Palestina, Bethlehem

Vanochtend 6 uur (ja echt, serieus) ging de wekker alweer. Na een korte nacht was gelukkig het grootste gedeelte van mn wassie alweer droog! Alles ingepakt, koffers aan de bellboy (haha ja echt wel!) gegeven, en even snel ontbeten. daarna hup, de bus in voor een 5 uur durende tocht naar de grensovergang van Jordanië en Israël. Onderweg vertelde Achmed (wederom, ja echt waar!) Ons alles over de koningen, de omgeving, en de mensen. Onderweg nog even gestopt bij een souvenirs winkel, en aldaar een gastvrij kopje thee (mierzoet) gedronken. Gelijk een doek op t hoofd gebonden gekregen van een verkoper. Toch stond t me wel, al zeg ik t zelf, dus maar eentje gekocht. Altijd handig in de woestijn.
Vervolgens de oversteek naar Israël. In een woord: wachten. Aangekomen bij het eerste checkpoint, moesten we 2 uur wachten! Uiteindelijk in Israël beland, maar niet voordat je koffer 2 keer grondig is bekeken, en je paspoort is gecheckt, visum gekregen, visum gecheckt is, werkelijk waar, werkverschaffing!
Vervolgens via een bochtige weg, Ruby was heel eventjes misselijk maar niet ernstig, via Jeruzalem (adembenemend) en een checkpoint in de muur (berlijnse toestanden) aangekomen in Bethlehem. Dit is palestijns gebied, dus heel anders weer. Na de herdersvelden bezichtigd te hebben zijn we ingecheckt in ons hotel. Hierna zijn we met de gids nog oud bethlehem ingegaan en de geboortekerk bezocht. Erg apart en niet helemaal volgens verwachting. Toen begon ineens de oproep tot het avondgebed, was de eerste keer dat ik het hoorde. En we stonden best dichtbij de moskee! Na een wandeling en een bezoekje aan een lokaal shoppie voor wat water, wat sap, een knabbeltje, nu lekker eten en dan heerlijk slapen!

Tot morgen! Groetjes, Ruby en Chris

• 15 September 2013 - 21:54

Janny Pool:

Wat enetverend maar eel geweldig heel plezier en genieten hoor x x x

• 16 September 2013 - 14:56

Dol Damen:

Hoi Kids,zo te lezen al veel gedaan ,is er altijd een gids bij?Nog veel plezier , kus Mam.

• 17 September 2013 - 22:17

Janny Pool:

Hoi chr rn ruby,

Hoe gaat het is er nog nieuws

X x mam